OM SITET | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
Søg

Den videnskabsetiske komite

 

Til Region SyddanmarkTil forsiden


Krav til tillægsprotokol

Adgang til at anmelde en tillægsprotokol
Du skal bruge dit projekts anmeldelsesnummer og kodeord, fra den indledende anmeldelse for at kunne anmelde.

Har du ikke længere disse, kan du få dem oplyst ved henvendelse til sekretariatet.

Krav til fremsendelse
Udover kravet om elektronisk anmeldelse til komitesystemets fælles anmeldelsessystem, skal der til komite@rsyd.dk fremsendes:

1. En udfyldt og underskrevet udgave af anmeldelsen af tillægsprotokollen
2. Som minimum den reviderede forsøgsprotokol med tydeligt markerede ændringer/udeladelser, der ønskes godkendt (track changes), dateret og med versions nr. (hvis mange og substantielle ændringer nødvendiggør en ny version af protokollen)
3. Evt. nyt materiale, som er udarbejdet i forbindelse med den aktuelle ændring
4. Hvor ændringerne nødvendiggør dette fremsendes revideret:
  • Skriftlig deltagerinformation/er
  • Procedure for afgivelse af mundtlig deltagerinformation
  • Samtykkeerklæring/er. Hvis der er behov for at indhente et nyt samtykke fra forsøgspersonerne, skal dette beskrives
  • Rekrutteringsmateriale
  • Evt. spørgeskemaer.

Nye dokumenter/reviderede dokumenter skal dateres  tilføjes versions nr., så der kan skelnes mellem tidligere godkendte udgaver. Ligesom dokumenterne skal fremsendes som særskilte pdf-filer.

 


Siden er sidst opdateret 16-4-2019
Sundhed

Region Syddanmark | Damhaven 12 | 7100 Vejle | Email: komite@regionsyddanmark.dk | Tlf: 76 63 10 00